آخرین اخبار
۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۴
نوسازی عرصه های حضور وارثان ایثار و شهادت در دولت | رسالت رئیس جمهور منتخب
بازدید:۱۹۱۲
صد آنلاین | رضا رسولی در یادداشتی نوشت : این روزها که کشور عزیزمان در تب و تاب  برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری است و هم زمان با کنش گران سیاسی و  رسانه ای و فعالان حزبی که تلاش می کنند زمینه حضور حداکثری مردم درپای صندوق های رای این دوره از انتخابات و انتخاب فرد اصلح را فراهم نمایند، نامزدهای محترم ریاست جمهوری نیز باحضور در برنامه های رسانه ای و نشست های تبلیغاتی کوشش می کنند تا دیدگاه های خود را تبیین و تشریح نمایند. در همین روزها و درحین فعالیت های رسانه ای و تبلیغی، سوالات مهمی درخصوص وظایف و اختیارات شخصی رئیس جمهور مطرح می شود.
کد خبر : ۹۶۲۶۷

این روزها که کشور عزیزمان در تب و تاب  برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری است و هم زمان با کنش گران سیاسی و  رسانه ای و فعالان حزبی که تلاش می کنند زمینه حضور حداکثری مردم درپای صندوق های رای این دوره از انتخابات و انتخاب فرد اصلح را فراهم نمایند، نامزدهای محترم ریاست جمهوری نیز باحضور در برنامه های رسانه ای و نشست های تبلیغاتی کوشش می کنند تا دیدگاه های خود را تبیین و تشریح نمایند.

 

در همین روزها و درحین فعالیت های رسانه ای و تبلیغی، سوالات مهمی درخصوص وظایف و اختیارات شخصی رئیس جمهور مطرح می شود.


 

 

بدیهی است که قوانین جاری کشورمان اعم از قانون اساسی و قوانین عادی حدود وظایف قانونی و اختیارات رئیس قوه مجریه را معین کرده است اما فراتر از اجرای قوانین رسمی کشور که رئیس جمهور منتخب  ملزم به اجرای آن هاست، رسالت هایی که او برای خود قایل است،  نقشی تعیین کننده ای در رویکرد دولت خواهد داشت.

 

 

به نحوی که همین رویکرد هاست که ریل گذاری چهارساله دولت پیش روی او را تعیین می کنند و در ترکیب جمعیتی اعضاء کابینه و چینش  مدیریتی وزارت خانه ها و  دستگاه های دولتی  نقش بسیار مهم و اثر گذار دارد.

 

 

با این وصف انتظار می رود که رئیس جمهور منتخب نسبت به جان مایه حرکت مجاهدانه کشور ، یعنی توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت توجه ویژه ای داشته باشد که منطقا این توجه فراتر از اقدامات و خدمات نهاد خدمتگزار بنیاد شهید و امور ایثارگران می بایستیی تجلی پیدا کند چرا که مفهوم ایثار و ازجان گذشتگی و روحیه سلحشوری معنی و مفهومی فرا سازمانی و جریانی جهانی است که انتظار می رود رئیس دولت جمهوری اسلامی ایران با سیاست گذاری و برنامه ریزی، اسباب تقویت بیش از پیش این جریان را فراهم نماید.

 

 

در همین راستا ، توجه به نقش بنیادین نیروی انسانی به عنوان سرمایه های بزرگ دولت ها نباید مورد غفلت قرار گیرد . درواقع این نیروی انسانی با انگیزه است که می تواند اهداف دولت ها را محقق نماید.

 

 

به همین دلیل هم انتظار می رود که رئیس جمهوری محترم و منتخب با حزم و دور اندیشی، استفاده  حداکثری از وارثان ایثار و شهادت یعنی فرزندان شهدا و ایثارگران را به یک برنامه تبدیل نماید تا عرصه های متنوع و متعدد مدیریتی دستگاه های دولتی بتواند از ظرفیت و انرژی این عزیزان به نحو شایسته بهره مند شود.

 

 

طبیعی است که نسل جوان تحصیل کرده و کاردان از فرزندان شهدا و ایثارگران به اعتبار تعلق خاطر ویژه به مردم ، انقلاب و جمهوری اسلامی ایران می تواند فرصت های بزرگی را برای شکوفایی اهداف انقلاب اسلامی خلق نمایند و با بهره مندی از عرصه های مهم خدمت گزاری، خدمت گراران و کارگزاران شایسته ای برای مردم و نظام باشند.

 

 

امیدواریم که دولت نو، دولت حضور پرتعداد پرچم داران فرهنگ ایثار و شهادت باشد.


  •  رضا رسولی/ معاون سازمان فرهنگی هنری ورزشی سیاحتی کوثر

 

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها
توهین سخنران مراسم ستاد پزشکیان به رئیس جمهور شهید سید ابراهیم رئیسی|ویدئو